Saturday, September 20, 2014

5 Sebab Saya Memilih Shaklee Mealshakes untuk Keluarga Saya

Assalamualaikum & happy sunday morning!


Dah makan? Dah minum? I hope u all have a wonderful day ahead... :)

Sarapan saya pagi ni dimulakan dengan segelas ESP + Mealshakes. Mmm.. Sedapp sangat ok.. Lemak & berkrim... Wangi pulak tu... ESP ni perisa vanilla.. Dan Mealshake pulak perisa French Vanilla... Apa bezanya? Bau mealshake ni lebih wangi... Mmm memang tak cukup secawan kalau nak diikutkan... 

Memang rasa dia lemak berkrim... Tapi jangan risau, both ESP & Mealshake mempunyai indeks glisemik yang rendah. 

Ok, nak share kenapa saya pilih Shaklee Mealshakes sebagai makanan tambahan keluarga saya... 

5 Sebab Saya Memilih Shaklee Mealshakes:

#1 >> 19 vitamin & mineral yang diperlukan
Untuk anak2 saya campurkan 1 sudu kecil Shaklee Mealshakes ke dalam susu atau minuman kegemaran mereka... InsyaAllah dengan khasiat 19 vitamin & mineral yang terkandung dalam Shaklee Mealshakes, saya yakin mereka dapat khasiat secukupnya untuk tumbesaran tubuh badan dan minda mereka! Alhamdulillah, sejak amalkan Shaklee Mealshakes kesihatan mereka lebih baik, jarang selesema dan demam.

#2 >> Sumber protein tinggi dengan 9 amino asid perlu
Sumber protein dalam Shaklee Mealshakes memastikan pertumbuhan yang sihat untuk anak-anak yang sedang membesar.

#3 >> Sumber terbaik untuk serat
Serat dalam Shaklee Mealshakes membantu sistem pencernaan yang baik untuk anak-anak dan kami sekeluarga... Tiada masalah sembelit! Tang ni saya perasan untuk anak yg berumur 4 tahun... Sejak amalkan Shaklee Mealshakes, dia dah mudah 'membuang'... Kalau tak, kesiann sangat tengok dia terpaksa meneran... Huhu

#4 >> Kaya dengan kalsium
Kalsium penting untuk pertumbuhan gigi dan tulang yang kuat dan sihat. Terutamanya untuk anak2 yang sedang membesar.. Saya tak perlu risau dengan kadar pengambilan kalsium mereka.

#5 >> Indeks glisemik yang rendah
Makanan yang mempunyai Indeks Glisemik Rendah bermakna ia sesuai juga diambil oleh pesakit diabetes dan juga mereka2 yang sedang berdiet! Apa maksud indeks glisemik rendah? Makanan yang mempunyai indeks glisemik yang rendah akan dicerna dan diserap perlahan-lahan oleh tubuh dan seterusnya peningkatan glukosa dan insulan juga akan terjadi secara perlahan-lahan.... Selamat untuk pesakit diabetes dan juga mampu membuatkan kita rasa kenyang lebih lama!

Ok, sekian sharing untuk pagi ni... Kalau anda juga berminat untuk mencuba Shaklee Mealshakes, boleh hubungi saya.. Tawaran Buy 3 Free 1 masih dibuka! Cepat2... Sebelum tawaran ditutup! 

Have a happy Sunday!



Ain Farahati Maarof
Your Shaklee Independent Distributor


Email: ainfarahati@gmail.com
PM saya di Facebook : www.facebook.com/ainfarahati
Like FB Page saya: Jom Sihat Vita Shop

No comments:

Post a Comment