Saturday, February 15, 2014

SHAKLEE

"Alhamdulillah hari ni sekali lagi dapat menuai bonus Shaklee Januari. Sekali lagi 4 angka :) :) :)" 

Begitulah message Whatsapp yang saya terima pada pagi semalam daripada upline saya Anah dalam Group Whatssapp Shaklee. Wowww... message itu lah yang membuat saya ingin tahu lebih lanjut lagi tentang bagaimana menjana pendapatan daripada produk Shaklee. 

Kebetulan memang saya akan berjumpa dengan Anah untuk mendapatkan Vitalea yang kehabisan. So semasa bertemu dengan Anah dia pun ceritalah serba sedikit tentang cara2 macam mana dia ber'bisnes' Shaklee. Katanya banyak customer datang daripada blog. Okeyyyy...... so i have to update my blog. Kesian dah berhabuk bersawang dah... T_T 

Lagi satu, setiap pagi kena buat RCA. Apa tu RCA?? 'RAHSIA CERMIN AJAIB'!! Wahhh.... ok, ni dia cara-caranya: 

Tulis atas kertas apa keinginan kita dalam kehidupan.. 
Contoh: 

  1. Aku seorang ibu yang penyabar, isteri yang solehah, anak yang taat, hamba Allah yang Tawaddu'.. 
  2. Aku akan buat sales 1500UV bulan ini. 
  3. Aku seorang yang positif. 
  4. Hari ni ada orang akan beli set menyusu Shaklee drp aku.
  5. and so on... 

Tampal kertas tu kat depan cermin dan BACA kertas tu setiap hari di HADAPAN cermin. SETIAP HARI ok! Lebih baik kalau setiap 2 kali sehari, pagi dan malam. Anah cakap, ada kawan dia buat RCA ni sampai 10 kali sehari! 

OK anak2 dah bangun.. kena tunaikan tanggungjawab sebagai seorang ibu pulak...InsyaAllah saya akan sambung entry ni... I MUST!! 

Bismillahirrahmanirrahimm.... ya Allah ya Tuhanku... permudahkanlah segala urusanku.... Aminn...



No comments:

Post a Comment