Saturday, March 14, 2015

Pengalaman Menggunakan Set Nutriwhite Shaklee

Tahukah anda Shaklee juga mengeluarkan produk penjagaan kulit muka luaran seperti pencuci muka, toner, krim muka dan make up remover?

Haa.. Kalau tak tahu meh saya perkenalkan...

Set Nutriwhite Shaklee

Saya mula menggunakan set Nutriwhite Shaklee sejak lebih kurang 5 bulan lalu. Tapi saya tak beli satu set sekaligus.. Sebab sebelum ni pakai brand lain, so tunggu habis dulu baru beli Nutriwhite... 

Produk pertama yang saya guna adalah Nutriwhite Deep Foaming Cleanser. Bestt!! Sebabnya, Nutriwhite Deep Foaming Cleanser ni tak mengeringkan kulit muka dan yang saya perasan memang whitehead dan blackhead berkurangan walaupun tak pakai scrub. Sebelum ni kalau pakai cleanser brand lain, kena guna juga scrub untuk menghilangkan whitehead dan blackhead tapi dengan Nutriwhite Deep Foaming Cleanser ni tak perlu... Best ke best? 

Faktor lain kenapa saya suka sangat set Nutriwhite ni sebab ia diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi atau lebih tepat lagi 16 ramuan botani antaranya bearberry, kacang soya, Strawberry Begonia, Peony, Mulberry, Rosemary, aloe vera, rumpai laut dan alga hijau. Ia juga mengandungi patent-pending whiten-16 yang membantu mengurangkan penampilan melanin sedia ada... Hasilnya kulit lebih putih, cerah dan bercahaya!    

Oh, lagi satu, berdasarkan pengalaman rakan-rakan yang dah lama menggunakan Nutriwhite Deep Foaming Cleanser ni, satu tiub bolah tahan sampai setahun malah ada yang sampai hampir 2 tahun! Unbelievable kan... Tapi saya percaya sebab saya dah pakai 5 bulan tapi isinya masih banyak... Mana taknya, sekali guna cuma picitkan sikit je dah berbuih banyak... So memang berbaloi2 dengan harganya =))

Bubuh sikit jer camni.... :)

Selepas puas hati dengan cleanser Nutriwhite, saya mencuba pula Ultimate Protection Whitening Lotion dan Overnight Renewal Whitening Cream. Satu losyen muka untuk siang dan satu krim muka untuk malam.    

Nutriwhite Ultimate Protection Whitening Lotion ni tekstur dia ringan dan tak berminyak. So takdelah muka berminyak-minyak lepas pakai. Tapi dalam masa yang sama ia melembapkan kulit muka serta melindungi kulit daripada kesan cahaya matahari. Pati botani seperti Mulberry membantu mencegah kerosakan kulit serta membina daya tahan kulit.

Nutriwhite Overnight Renewal Whitening Cream pun best.. Kalau nak tahu, setiap kali pergi facial, beautician tu mesti akan tekankan penggunaan krim malam sebab katanya waktu malam lah sel-sel kita akan diperbaharui dan krim malam sangat penting supaya proses penggantian sel kulit akan lebih berkesan. Saya memang jatuh cinta dengan Nutriwhite Renewal Whitening Cream ni sebab bila bangun pagi je, kulit muka terasa mulus, halus, lebih cerah dan berseri je... I like!! Kandungan vitamin C dalam krim ni juga membantu mengurangkan tompok hitam di muka dan mencerahkan kulit...

Basically, saya memang puas hatilah dengan set Nutriwhite ni... Lepas ni nak cuba toner pulak.. Tapi tunggu toner yang saya pakai sekarang habis dulu... Pastu kita buat review lagi ye! =D

Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian, hubungi:

Ain Farahati Maarof
Your Shaklee Independent Distributor


PM saya di Facebook : www.facebook.com/ainfarahati
Like FB Page saya: Jom Sihat Vita Shop

No comments:

Post a Comment