Wednesday, February 19, 2014

Vision Board - Part 2

Bismillahirrahmanirrahim....

Tadaaa!! Dah siap pun Vision Board yang saya janjikan pada Anah tempoh hari. Ni pun gara2 Anah msg dekat Whatsapp yang dia nak tgk Vision Board saya sebelum pukul 12 tgh mlm ni jugak. Dan saya ni bukanlah jenis orang yang suka hampakan permintaan orang lain.... heee.... so saya usahakan juga dan Alhamdulillah, inilah hasilnya:

My Vision Board

Sblm start buat saya google2 jugak la contoh2 Vision Board yg orang lain dah buat.... google2 terjumpa la dalam website Oprah.com 'Vision Board Creator' ni:

Senang kerja gue.... ;D

Ok tak tau lagi feedback dari Anah sbb masa forward kat dia tadi pun dah pukul 11.50mlm... mesti dah tidur ni... 
Anyway, i welcome any comments!

Secara ringkasnya gambar2 dan text di dalam Vision Board ni menggambarkan impian dan matlamat yang ingin saya capai. Sebab untuk menjayakan sesuatu bisnes yang kita lakukan, kita perlu tetapkan tujuan kita melakukan bisnes tersebut. Quoting Anah, "Always ask: Why, What, How, When, Who and Where"

So this Vision Board is to answer the 'Why' question.

Bila dah ada matlamat, barulah semua yang kita laksanakan akan terarah untuk menjayakan matlamat tersebut.

No comments:

Post a Comment