Sunday, May 11, 2014

Kenapa MESTI Pilih Shaklee Omega Guard berbanding Jenama lain - MUSTREAD!

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

haaa... tajuk macam gempak je kan... ahaha... sebab produk yang saya nak ceritakan ni memang gempak!

Hari ni saya nak perkenalkan... Shaklee Omega Guard!

Apa tu?

Basically, Shaklee Omega Guard adalah MINYAK IKAN. Ooh i c. :)

So, apa yang gempaknya pasal minyak ikan?

Ok, buat anda-anda yang mengambil berat tentang kesihatan, mesti anda tahu minyak ikan ni memang tinggi dengan khasiat dan mengandungi Omega-3 yang membekalkan DHA (Asid Dokosaheksanoik), EPA (Asid Eikosapentanoik) dan banyak lagi nutrien yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Dan bila sebut DHA dan EPA je, tentu anda akan teringat iklan-iklan susu formula yang selalu keluar di tv tu di mana DHA dan EPA sering diwar-warkan sebagai salah satu nutrien penting untuk tumbesaran dan perkembangan otak dan memori.

Tetapi, bukan itu je khasiat yang kita boleh dapat daripada minyak ikan... antara khasiat2 lain adalah :
  • Mencerdaskan otak serta meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran
  • Pencegahan Strok
  • Melancarkan peredaran darah, memelihara pembuluh darah dan kesihatan jantung
  • Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin 
  • Membantu perkembangan memori,
  • Membantu mencegah penyakit Alzheimer
  • Memelihara penglihatan dan pendengaran
  • Mencegah migraine
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru
  • Membantu mencegah kanser
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi, mencegah arthritis
  • Menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental
  • Mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS


So, berbalik kepada soalan saya pada tajuk post hari ini, KENAPA PILIH SHAKLEE OMEGA GUARD?

1. Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air dalam (sardin, makerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Kenapa ikan laut air dalam? 

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika mendapati orang Eskimo yang berkerja sebagai nelayan tidak menghadapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis manakala orang Eskimo yang bekerja sebagai pemburu di hutan dan makanan utama mereka ialah daging, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan jantung.

Penyelidikan lanjut mengenai ikan laut dalam menunjukkan: ikan dari air laut dalam mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

2. Biasa kita dgr Cod Liver Oil (minyak hati ikan) kan? Omega Guard bukan dari minyak hati  ikan. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

3. Berbanding dengan produk omega lain di pasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA (Alpha-linolenic Acid) dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak Omega 3, EPA dan DHA.

Kalau dulu-dulu, saya akan duduk berjam-jam lamanya depan rak vitamain kat farmasi dan belek satu-satu kandungan vitamin yang saya nak cari. Sekarang tak perlu susah-susah... refer je kat jadual ni 

Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA. 

4. Kebanyakan pengusaha-pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengesktrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan sahaja akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan merbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl) - merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik. Kaedah ini juga mengurangkan bau hanyir ikan dan rasa kurang enak selepas mengambilnya.



Last but not least, Omega Guard ni berbentuk soft gelatin capsule... HALAL ke?

Seperti produk-produk Shaklee lain yang dijual di Malaysia, Omega Guard turut mendapat pensijilan Halal daripada Islamic Services of America (ISA), iaitu badan Islam luar negara yang diiktiraf oleh Jakim.



So.. Kalau anda mencari supplemen minyak ikan, dah tau jenama mana nk pilih, kan?


Ain Farahati Maarof
Your Shaklee Independent Distributor

Email: ainfarahati@gmail.com
PM saya di Facebook : www.facebook.com/ainfarahati
Like FB Page saya: Jom Sihat Vita Shop




*Precautions
Pregnant or lactating women and those with existing medical conditions should check with their physician prior to using this or any dietary supplement product

Doses of omega-3 greater than 3 g may increase the risk of bleeding. It may be prudent to monitor INR or PT in patients taking large doses of fish oil and anti-coagulant or anti-platelet medications. GI disturbances (e.g. repeat or aftertaste) are minimized by taking softgels with meals. Use caution in those with implantable defibrillators.


* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment