Friday, September 19, 2014

Set Kehamilan Shaklee Terbaik!

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Alhamdulillah, pagi-pagi lagi dah ada customer order Set Kehamilan Shaklee. Owh baru tersedar yang saya belum pernah masukkan entri tentang Set Kehamilan Shaklee dalam blog ni.

So kat sini saya nak explain sikitlah apa yang terkandung dalam Set Kehamilan Shaklee ni.


BASIC SET untuk Set Kehamilan Shaklee terdiri daripada VITALEA, B-COMPLEX, VITA-C dan OSTEMATRIX.

  1. Vitalea - sejenis multivitamin, sama fungsi dengan multivitamin yang biasanya diberi oleh klinik sewaktu kita checkup kehamilan... in fact, i can say that it's better than that. Vitalea mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan. Cuba tengok rajah perbandingan antara nutrien yang terdapat di dalam Vitalea dan multivitamin Obimin (yang biasanya diberi oleh kebanyakan klinik sewaktu check-up kehamilan) di bawah:


Daripada rajah di atas, kita dapat lihat bahawa Vitalea lebih menepati keperluan nutrisi dalam RDA. Malah, ramai kawan-kawan saya yang mengamalkan Vitalea sepanjang kehamilan mereka telah mendapat 'greenlight' daripada doktor untuk meneruskan pengambilan Vitalea..... tapi kalau dah ambil Vitalea, jangan pulak ambil Obimin atau mana-mana multivitamin yang lain... takut overdose pulak!

Saya nak share pengalaman saya kenapa saya bertukar ke vitamin Shaklee. Sebenarnya disebabkan oleh satu video yang menunjukkan perbezaan antara Vitalea dan multivitamin yang diberi oleh klinik bila dimasukkan ke dalam air. Saya cuba cari video tu balik tapi tak jumpa....kalau jumpa nanti saya akan share kan kat sini ye...

Anyway, ini imej gambar yang menunjukkan perbezaan tersebut:
Vitalea vitamin yang berwarna hijau tu... multivitamin klinik pula yang berwarna merah. Nampak tak vitalea lebih cepat terurai berbanding vitamin merah tu... manakala vitamin merah hanya mengeluarkan pewarna merah dan lambat terurai... which means vitalea lebih mudah diserap oleh badan kita. Dan..vitalea tiada pewarna tiruan. Warna hijau pada Vitalea adalah dari bahan semulajadi iaitu spirulina.

Saya dah buat sendiri eksperimen di atas sewaktu mengandungkan Faqihah dan ternyata sama seperti dalam gambar di atas. Dan lebih menakutkan lagi, setelah 10 minit warna merah pada vitamin klinik tersebut hilang dan meninggalkan satu tongkol yang berwarna hitam!

OK, sambung tentang BASIC SET untuk Set Kehamilan Shaklee...


2. B-Complex - dilengkapi dengan kesemua 8 jenis Vitamin B yang lengkap serta Asid Folik yang penting untuk penghasilan sel darah merah dalam badan. Folik asid adalah nutrien PENTING bagi ibu-ibu mengandung terutamanya pada trimester pertama untuk membantu mengelakkan kecacatan pada bayi dalam kandungan. Selain daripada tu, B-Complex Shaklee membantu menukarkan protein, lemak dan karbohidrat menjadi tenaga. Ibu yang mengandung memang cepat letih... iyalah, membesarkan seorang manusia di dalam badan bukan lah kerja mudah, kannn....


3. Vitamin C - membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang kuat dan sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan. Vitamin C juga membantu meningkatkan sistem imunisasi ibu supaya sentiasa sihat... maklumlah, dah berbadan dua, kesihatan mesti diutamakan.


4. Ostematrix - membekalkan keperluan kalsium yang cukup untuk ibu mengandung. Yang bestnyer Ostematrix ni, ia dilengkapi dengan Magnesium dan Vitamin D untuk membantu penyerapan yang lebih baik oleh tubuh badan.

Ok... tu BASIC SET untuk Set Kehamilan Shaklee.

Disarankan juga untuk ibu-ibu mengandung mengambil Energizing Soy Protein atau lebih dikenali sebagai ESP sebagai sumber protein... sumber protein ni penting untuk pembentukan sel dan tisu badan.... ESP juga dapat membantu ibu hamil untuk lebih bertenaga.

Alhamdulillah, saya pun sempat mengamalkan Set Kehamilan Shaklee semasa mengandungkan Faqihah Aysha, anak ke-4 saya.... dan ternyata, badan memang rasa lebih bertenaga dan sihat.

Jika anda ada apa-apa pertanyaan berhubung Set Kehamilan Shaklee, jangan segan2 hubungi saya... insyaAllah saya sedia membantu :)

Have a Happy Pregnancy!


Ain Farahati Maarof
Your Shaklee Independent Distributor


Email: ainfarahati@gmail.com
PM saya di Facebook : www.facebook.com/ainfarahati
Like FB Page saya: Jom Sihat Vita Shop




No comments:

Post a Comment