Sunday, November 9, 2014

13 Manfaat Bawang Putih Yang Perlu Anda Ketahui



Jom kita godek2 ilmu tentang manfaat utama Garlic ni. Bukan semua orang tahu lagi ni..so kena war2kan.

#1 - Bawang putih dapat menurunkan tekanan darah

#2 - Menurunkan Trigliselda dan kolesterol LDL (kolestrol jahat)

#3 - Meningkatkan Fibrinolisis (proses dimana tubuh memecah gumpalan darah)

#4 - Dapat merangsang produksi oksida nitrat pada lapisan dinding pembuluh darah

#5 - Mencegah arteriosclerosis sehingga dapat mengurangi risiko penyakit jantung dan penyakit strok

#6 - Dapat mengurangi radikal bebas dalam darah. 
Detoksifikasi- Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan cadmium adalah logam toksik yang akan menaikkkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.

#7 - Dapat mencegah kanser dan tumor

#8 - Dapat meningkatkan kekebalan tubuh. Bertindak sebagai antibiotik  yang selamat dan semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus, dan yis candida.


#9 - Sebagai Antibakteria dan Antivirus.   


#10 - Dapat digunakan sebagai ubat asma, gangguan pernafasan, dan batuk

#11 - Dapat menghilangkan sakit gigi dengan membakar bawang putih yg sudah dipotong jd 2 bahagian dan dibakar pada api. Lalu tempekkan pd gigi yg sakit.

#12 - bawang putih juga boleh digunakan untuk meningkatkan kesuburan  

#13 - Mempertingkatkan Sistem Penghadaman – Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman.




Apa keistimewaan Garlic Shaklee ye?


Garlic Shaklee ni dibuat dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organic di California , USA di waktu musim panas. Ia dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual di pasaran mengandungi Allicin aktif). 

Mengandungi spearmint untuk mempertingkatkan system penghadaman dan fungsi  jantung.

Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau bawang putih di dalam tablet Garlic Shaklee. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba (Rosemary and spearmint). Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya di dalam tubuh kita. 

Setiap 2 tablet Garlic Shaklee mengekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang menyamai dengan 2 ulas garlic segar. Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  

Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Untuk mendapatkan manfaat bawang putih dengan cara yang mudah dan berkesan, jom order Garlic Shaklee sekarang!

Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian, hubungi:

Ain Farahati Maarof
Your Shaklee Independent Distributor


Email: ainfarahati@gmail.com
PM saya di Facebook : www.facebook.com/ainfarahati
Like FB Page saya: Jom Sihat Vita Shop


4 comments: