Monday, November 3, 2014

Tips Mudah Melegakan Selesema

Assalamualaikum & selamat pagi!

Ya Allah Kau kurniakanlah kesihatan yg baik kepada orang yang sedang membaca blog ni... Aminnn :D



Ada tak di antara anda yang sedang atau sering mengalami selesema? Ni ada tips mudah untuk melegakan selesema.. Boleh cuba :)

Cara-caranya:

1. Didihkan air kemudian tuang dalam besen.

2. Masukkan sejemput serbuk teh atau serbuk kopi. 

3. Letak dua titis minyak geliga.

4. Selimutkan seluruh badan dan besen dengan gebar (selimut).

5. Tunggu hingga 5 minit.

6. Bernafaslah seperti biasa. Badan akan berpeluh-peluh seterusnya melegakan selesema =D

Haa.. Senang, kan? Saya belum pernah cuba cara ni.. Tapi nampak senang dan menggunakan bahan2 yg sedia ada di rumah kita. Cuma minyak geliga je lah saya takde simpan di rumah..

Opss.. Ada lagi satu cara yang bagi saya lebihh senang dan mudah untuk melegakan selesema. Siapa yang biasa dengan produk Shaklee mesti tau cara ni... Nak tau tak? 

Ok lah memandangkan sharing is caring, saya kongsikanlah.. Saya amalkan vitamin C dan Omega Guard bila dilanda selesema. Sebenarnya memang amalkan hari2.. Cuma bila selesema, saya akan tambah dos.

Vitamin c: biasanya ambil 1 biji sehari. Kalu selesema, tambah dos kepada 2 biji sehari, 1 biji diselangkan 5 jam. Jangan ambil dua biji sekaligus, sebab vitamin yg terlebih tu tak akan diserap dan akan dibuang begitu sahaja.

Omega Guard: ambil 3 biji sekali makan. Omega Guard ni melancarkan peredaran darah. So badan akan rasa panas selepas pengambilan... InsyaAllah selesema pun hilang :)

Banyak lagi manfaat vitamin C dan Omega Guard Shaklee ni.. Tapi yang lain2 tu saya kongsikan kemudian ye... 

Semoga bermanfaat!

Kongsikan jika anda rasa entry ini bermanfaat. Sharing is caring! :)

Nak order produk Shaklee? Hubungi:

Ain Farahati Maarof
Your Shaklee Independent Distributor

Call/SMS/Whatsapp: 017-2595820 
Email: ainfarahati@gmail.com
PM saya di Facebook : www.facebook.com/ainfarahati
Like FB Page saya: Jom Sihat Vita Shop

1 comment:

  1. Akk pun pengguna shaklee jugak. Ank akk skrg ni tengah batuk dan selsema. Baik pastu datang balik. Suke sgt minum ais dgn mandi lama lama.

    ReplyDelete