Wednesday, February 18, 2015

GST is Coming!! Takut Tak???

Alhamdulillah.. Semalam berkesempatan menghadiri Health & Wellness Talk Shaklee bagi bulan Februari dengan topik Kesihatan Sendi. Bestt sgt2 sebab dapat ilmu baru tentang penyakit yang memang dialami oleh ramaiii orang di Malaysia ni. 

InsyaAllah kalau berkesempatan saya akan share ilmu yang saya dapat ni dalam post seterusnya... Yang saya nak cerita sekarang ialah tentang GST!!

Selepas habis sesi penerangan tentang kesihatan sendi oleh nutritionist Pn.Nurul, seorang lg speaker menerangkan tentang serba sedikit tips bisnes dan juga GST yang bakal dikenakan bermula 1 April 2015 ni. Tak lama lagi tu... Tinggal kurang 2 bulan je lagi!

So, bermula 1 April 2015, SEMUA barangan dan perkhidmatan akan dikenakan GST. Ya, termasuk produk Shaklee! T_T

Selepas ni, semua produk Shaklee akan ditambah 6% ke atas harga tiap-tiap produk. ESP + 6%, Vitalea + 6%, Ostematrix + 6%, and the list goes onnn...huwaaa... 

Selama ni memang tau akan kedatangan GST tapi buat derkk je.. Macam tak effect apa-apa.. So bila ada orang explain berserta dengan contoh nilai barang yang kita memang consume hari2, baruuu lahh terasa bahangnya.. Huhu

Imagine, cukai untuk ESP shj adalah RM7++! Banyakk tuu.... Fuhh

Belum campur vivix lagi.. T_T (nasib la dah borong vivix masa offer hari tu...;))

So, sementara bulan Februari dan Mac yang masih bebas GST ni, jomlaa kita mempersiapkan diri dengan stok suplemen yang kita perlukan.. Sementara harga masih murah! Lebih baik, grab je PROMOSI FEBRUARI yang sedang berlangsung sehingga 28 Februari 2015!


Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian, hubungi:

Ain Farahati Maarof
Your Shaklee Independent Distributor


PM saya di Facebook : www.facebook.com/ainfarahati
Like FB Page saya: Jom Sihat Vita Shop






1 comment: