Sunday, August 17, 2014

Cantik dan Sihat dengan GLA Complex Shaklee



Masa remaja dulu mak selalu nasihatkan saya supaya makan Evening Primrose Oil atau EPO. Katanya untuk kesihatan dan kulit cantik, memang elok ambil EPO ni. Saya ambil juga walaupun tak konsisten T_T

Eh? Jap.... saya ni nak cerita pasal EPO ke GLA ni....

ok2...sebenarnya ada kaitan antara EPO dan GLA... GLA atau kata panjangnya Gamma Linolenik Asid adalah salah satu bahan yang banyak terdapat dalam EPO. GLA adalah asid lemak Omega-6 yang penting untuk tumbesaran, namun tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia dan perlu diambil dari makanan.

Shaklee TIDAK ADA mengeluarkan suplemen EPO, tapi sesuatu yang lebih baik daripada tu iaitu Shaklee GLA COMPLEX.




Apa kehebatan Shaklee GLA Complex ni?

Di sini saya kongsikan 5 KHASIAT Shaklee GLA Complex untuk tubuh badan kita:

#1- Shaklee GLA Complex Membantu Meningkatkan Kesuburan

Dalam erti kata lain, ia membantu wanita untuk hamil dengan cara membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti atau lebih dikenali sebagai 'egg white cervical mucus'. Cecair mukus yang subur ini membantu pergerakan sperma ke tiub fallopian seterusnya ke uterus di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Selain itu, cecair mukus ini juga membantu sperma untuk hidup selama 5 hari di dalam tiub fallopio wanita. Ini sangat membantu untuk meningkatkan persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun ketika itu suami dan isteri tidak bersama.

#2 - Mengurangkan PMS
Shaklee GLA Complex membantu melegakan kekejangan atau senggugut sewaktu PMS

#3 - Mencantikkan Kulit
Gabungan Vitamin E dalam Shaklee GLA Complex ini membantu menghasilkan kulit yang cantik, lembap dan berseri-seri.

#4 - Menggalakkan Kesihatan Jantung
Omega-6 di dalam Shaklee GLA Complex dapat membantu mengurangkan paras kolesterol yang tidak sihat di dalam badan. Lebih bagus diambil bersama Shaklee Omega Guard di mana gabungan kedua-dua ini dapat menstabilkan kesihatan jantung kita dan menstabilkan denyutan jantung.

#5 - Melambatkan Penuaan
Shaklee GLA Complex membantu membuatkan kita lebih muda dan melambatkan proses penuaan. Membantu menghasilkan hormon prostaglandin iaitu salah satu hormon yang dapat melambatkan proses penuaan. So, kalau nak awet muda, ambillah Shaklee GLA Complex!

Ok... ini pula sebab kenapa anda perlu membeli Shaklee GLA Complex SEKARANG... yes SEKARANGG... sebab bulan ni.. bulan OGOS 2014 ni adalah bulan PROMO Shaklee GLA Complex! Yess... dapatkan harga lebih murah melalui tawaran BELI 6 Percuma 1... yaa... beli 7 botol dengan harga 6 botol sahaja...  tawaran sah sehingga 31 Ogos 2014 ye....

Untuk mengetahui Perbezaan Antara EPO dan Shaklee GLA Complex, klik sini.

Ain Farahati Maarof
Your Shaklee Independent Distributor

Email: ainfarahati@gmail.com
PM saya di Facebook : www.facebook.com/ainfarahati
FB Page: Jom Sihat Vita Shop

No comments:

Post a Comment