Friday, April 18, 2014

Kenapa Ostematrix ni tak dipanggil Kalsium Je Macam Vitamin Jenama Lain?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Mulakan hari dengan SENYUMAN ^_^



Ok hari ni saya nak langsaikan hutang saya dengan mak Shaklee saya... dia minta kami2 anak2 shaklee buat product study pasal Ostematrix memandangkan ni bulan promosi Ostematrix.

Wait..wait... apa benda tu Ostematrix??

Ok ni nak citer lah ni...



OSTEMATRIX ni adalah produk eksklusif Shaklee yang menggabungkan KALSIUM, MAGNESIUM, VITAMIN D dan beberapa mineral lain dalam satu tablet. That's why it's called osteMATRIX.

Fungsi utamanya adalah untuk membekalkan KALSIUM untuk membantu dalam pembentukan dan penjagaan TULANG dan GIGI yang kuat.

PERBEZAAN OSTEMATRIX dengan suplemen kalsium dari jenama lain ialah :

FORMULANYA YANG UNIK iaitu gabungan KALSIUM bersama mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Gabungan mineral2 ni diformulasikan khas untuk membantu PENYERAPAN KALSIUM yang OPTIMUM oleh tubuh.

Berikut fungsi mineral2 tambahan tersebut:

VITAMIN D
- meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus

MAGNESIUM
- menggalakkan pembentukan komposisi tulang dan rawan
- membantu sistem saraf
- mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga pengecutan saraf dan otot
- menstabilkan denyutan tak sekata pesakit jantung
- memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus
- menghalang endapan kalsium.
- melarut dan mengurangkan formulasi batu karang atau batu hempedu
penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos

ZINC, BORON, MANGANES, KUPRUM
- memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot
- menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang dan rawan
- menghalang artritis

AWAS!! Saya terjumpa satu artikel dalam Sinar Harian tentang BAHAYA mengambil kalsium yang tidak diformulasikan bersama Magnesium. Berikut petikan drp artikel tersebut:

Pengambilan suplemen kalsium tanpa magnesium dikatakan akan menyebabkan kalsium terkumpul di bahagian tertentu tubuh, bukan dalam tulang.

Ia juga meningkatkan risiko batu karang, artritis, penyakit jantung koronari dan strok! Penghidap penyakit jantung dan diabetes jenis dua yang mengambilnya pula dipercayai akan menyebabkan keadaan mereka tidak berubah atau semakin parah.

Pada 14 April 2011, British Medical Journal telah melaporkan sebuah analisa berskala besar berdasarkan keputusan lima kajian klinikal yang dijalankan di Amerika Syarikat, United Kingdom dan New Zealand.

Kesimpulan analisa yang melibatkan lebih dari 8,000 orang itu menunjukkan suplemen kalsium meningkatkan risiko beberapa jenis masalah kardiovaskular terutama serangan jantung.


Dr Carolyn Dean, MD, ND, pakar magnesium dan juga pengarah perubatan di Nutritional Magnesium Association (http://www.nutritionalmagnesium.org) berkata, kira-kira 30 hingga 40 tahun dahulu, doktor mula mempreskripsikan kalsium secara rutin kepada ramai golongan lelaki dan kebanyakan wanita berusia melebihi 40 bagi mengurangkan kesan osteoporosis berpunca dari proses penuaan.

Ilmu perubatan konvensional memberitahu, punca pereputan tulang ialah kekurangan kalsium. Namun sebuah kajian berjudul ‘Calcium, vitamin D, milk consumption, and hip fractures: a prospective study among postmenopausal women.’ yang diterbitkan dalam
American Journal of Clininal Nutrition (2003) menunjukkan sebaliknya.

“Selepas 40 tahun didapati pengambilan kalsium semata-mata tidak memberhentikan pereputan tulang atau memperlahankannya. Ia tidak berupaya mencegah osteoporosis.”


So... berhati2 dalam memilih suplemen kalsium anda ye!
Ini TIPS bagaimana memilih KALSIUM premium:

- PILIH produk yang ada vitamin D dan magnesium supaya kalsium dapat diserap dengan optimum
- ELAK produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
- ELAK mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral

Ok... hopefully this helps untuk anda2 yang mencari suplemen KALSIUM terbaik di pasaran...

Nak cuba OSTEMATRIX? Call/SMS/WHatsapp me!

017-2595820
Ain
Your Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment