Friday, April 4, 2014

Petua Anak Batuk Berkahak

Faqihah batuk, berkahak + demam sikit.

Google2 terjumpa petua ni:


bahan-bahan

bawang putih seulas

minyak masak atau olive oil (aku guna olive oil)
api gas :P
garfu


cara nye senang je



1) kupas bawang putih 
2) cucuk dengan garfu
3) bukak api gas
4) letak bawang putih td kat atas api..agak hangus sikit..tutup api...
5) lenyek bawang putih td dengan minyak..tak kisah minyak masak atau olive oil..

pastu sapu minyak td kat leher n dada..inshallah 2 hari buat die akan nampak perubahan..so korg cube lah ek petue ni..kalau boleh tak payah amik ubat2 ni.bahaya untuk anak kecik kite.menggangu hati n buah pinggang dorang.aku bile anak aku batuk org suh anta pi klinik aku senyap je..sbb aku ni old skul sikit..aku praktik kan petue2 dulu..kalau teruk baru aku bwk gi klinik.so far petue ni menjadi.

kredit to: mama aifara

Kejap lagi nak cuba....

At the same time, mama dia minum juga nutriferon... dah seminggu habis stok, smlm baru sampai... 

Ya Allah ya Tuhanku, jauhkanlah anak-anak ku dan keluargaku daripada penyakit-penyakit yang berbahaya.... aminn

2 comments:

  1. Assalamulkum..
    Membalas kunjungan..petua yg boleh diamalkan, .belum berkesempatan..:)
    Semoga Faqihah cepat-cepat baik..anak ummi pun baru kena balik batuk..InshaAllah nk cuba petua ni...tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam... tq sudi berkunjung :) ... semoga anak2 kita cepat2 sembuh... aminn

      Delete