Sunday, April 6, 2014

Kepentingan Kalsium bagi Ibu Mengandung dan Menyusukan Anak


Semasa hamil, bayi di dalam kandungan memerlukan kalsium untuk perkembangan tulang. Keperluan ini amat penting terutama semasa 3 bulan terakhir kehamilan. Sekiranya ibu tidak mendapat kalsium yang cukup, bayi dalam kandungan akan menyerap kalsium daripada tulang ibu sendiri. Hah... kan bahaya tu untuk ibu2 yang mengandung. 
Kekurangan kalsium dalam tulang akan menyebabkan ibu menghadapi risiko osteoporosis. Osteoporosis ialah pengurangan ketumpatan jisim tulang yang boleh menyebabkan tulang menjadi rapuh dan risiko untuk keretakan tulang.


Hal yang sama juga berlaku kepada ibu yang menyusukan anak. Sekiranya ibu tidak mempunyai kalsium yang mencukupi, kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diambil daripada tulang ibu. Justeru itu ibu yang menyusukan anak juga menghadapi risiko osteoporosis.

Keperluan kalsium meningkat bagi ibu yang hamil dan menyusukan anak kerana kalsium diperlukan oleh kedua-dua ibu dan bayi. Menurut National Academy of Science, keperluan kalsium untuk ibu mengandung dan menyusukan anak adalah 1000mg (miligram) sehari. Pastikan kalsium yang anda ambil mencukupi ya ibu2!

Ostematrix dari Shaklee adalah suplemen yang membekalkan sumber kalsium, magnesium, Vitamin D dan beberapa mineral lain, semua dalam satu botol! Kenapa perlu magnesium dan Vitamin D? Tadi saya cerita pasal kalsium je kan? Magnesium, vitamin D dan mineral lain penting untuk membantu penyerapan kalsium yang lebih baik oleh tubuh. Jadi, pilihlah suplemen kalsium yang mempunyai magnesium dan Vit D ye... senang cerita, pilih Ostematrix jer :)


Promosi April 2014 ni, Shaklee menawarkan promosi Beli 6, Percuma 1.

Harga: RM61 satu botol. 120 caplets. Cadangan pengambilan 4 caplet sehari, so satu botol tahan untuk penggunaan 1 bulan. Apa kata ambil peluang ni untuk dapatkan 1 botol percuma! Jimat RM61 :)

Tunggu dulu! Ada cara yang lebihhh jimat! 

Caranya, mendaftar sebagai ahli dan dapatkan pembelian dengan harga ahli terus... berbaloi2. Pendaftaran ahli RM65 sahaja. Keahlian seumur hidup. Diulang, seumur hidup ok! Tak payah risau nak renew2 dah. 

Untuk mengetahui manfaat menjadi ahli Shaklee, boleh baca post ni.

Untuk mengetahui bagaimana dengan menjadi ahli, anda berpeluang menjana pendapatan tambahan, baca di sini.

Saya adalah Pengedar Sah Shaklee di kawasan Putrajaya, Cyberjaya dan KL. Penghantaran secara pos ke seluruh Malaysia.

Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian, sila hubungi (Call/SMS/Whatsapp) 017-2595820 (Ain) atau email ainfarahati@gmail.com

No comments:

Post a Comment