Thursday, April 17, 2014

Shaklee vs Vitamin Jenama Lain : Shaklee Mahal?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....

Teringat waktu sebelum saya mengamalkan suplemen Shaklee...

Saya memang biasa ambil vitamin. Dulu-dulu semasa saya belum mengenali Shaklee, saya akan beli vitamin sama ada di farmasi atau pun supermarket2 besar macam Tesco, Carrefour dll.

Imagine... saya boleh duduk lama2 kat ruang vitamin dan belek satu2 brand vitamin yang saya nak beli... yelah banyakk sangat pilihan jenama vitamin di luar sana kan. Dan saya memang tak stick kepada mana-mana brand. Kadang2 saya akan beli yang ada promosi.. sama ada diskaun atau pun buy 1 get 1 free. Basically, saya akan tengok harga yang termurah di antara vitamin yang mempunyai kadar nutrien yang sama. Sebab tu saya boleh duduk berjam2 kat farmasi untuk compare antara jenama berlainan dan baca satu2 fakta nutrisi kat belakang botol tu.

Pernah jugak saya survey jenama Shaklee sebelum ni, tapi TAK JADI BELI sebab susah nak bandingkan harga dan fakta nutrisi dia disebabkan Shaklee takde dijual di farmasi2 atau di kedai2. Dan saya rasa harga dia macam agak mahal la jugak... contohnya Vitamin C Shaklee berharga RM92.50 dan banyakk lagi vitamin lain yang lebih murah.. ada yang berharga dalam RM20++ je...

Tapi sekarang ni bila saya dah kenal Shaklee, rupa2nya harga dia taklaaa mahal sangat pun. Lebih kurang je dengan harga vitamin lain... cuma bezanya pada dos dan bilangan tablet dalam satu botol.

Saya ambil contoh Vitamin C tadi ye...

SUSTAINED RELEASED VITA-C PLUS SHAKLEE

Harga runcit = RM92.50 (180 biji/botol)
Penggunaan selama 6 bulan
Satu hari = RM92/180 = 51 sen

Hanya 51 sen untuk memberi khasiat Vitamin C bersamaan dengan tujuh setengah biji oren!

Kita tengok pulak vitamin dari jenama lain...

VITAMIN BLACKMORES 

Harga Runcit (after less) = RM27.20 (30 biji/botol)
Penggunaan selama 1 bulan
Satu hari = RM27/30 = 90 sen

Haaaa.... so siapa lebih murah??

Tempoh penggunaan bagi vitamin2 Shaklee

Kalau nak compare dari segi kualiti, saya rasa equivalent... sebab vitamin Balckmores pun popular (cuba google, ramai juga pengguna jenama ni) Cuma saya tak pasti sama ada dia vitamin semulajadi macam Shaklee atau pun vitamin sintetik... bab tu, maybe saya akan research kemudian ye....

But anyway, vitamin Shaklee memang vitamin semulajadi yang berasaskan sumber yang tulen dan bebas dari bahan pengawet, tiruan, pemanis, pewarna dan perisa. Tak ada ragu2 lagi dah... Always safe, always works and always green!

Oh lagi satu.... kalau beli vitamin jenama lain dapat bonus tak?? Beli Shaklee dapat! That's another reason why u should change to Shaklee ;)

So kepada pengamal2 vitamin di luar sana, masih ragu2 untuk bertukar kepada Shaklee?

017-2595820
Ain
Your Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment